Sorozatok fák és levelek

og3a3591.JPG

og3a3603.JPG

Egy játék, amivel megtanulhatjátok egyes növények részeit játék közben

 

Hozzávalók:

  • Papír
  • Színes ceruza
  • Olló
  • Lamináláshoz szükséges eszközök

 

Elkészítés

Elsőként fontos lesz átgondolni, hogy mivel is lesz ma dolgunk. Egyenlő méretűre vágjuk fel a papírlapunkat. Mi levéllel és fával is elkészítettük a játékot. A lényeg, hogy válasszuk ki az alap mintánkat, aminek a részeit szeretnénk bemutatni a gyerkőcöknek. Úgy készítsük el az alaprajzunkat, hogy jól kivehetőek legyenek rajta az egyes részek. A levél esetében szerepeljen a szár, erezet és a levél is a rajzunkon, ha a fával dolgoznánk, akkor figyeljünk a gyökérzet a törzs és a lombkorona megjelenítésére. Ha kitaláltuk az alap mintánkat számoljuk össze, hány különböző résszel szeretnénk dolgozni. Ennyiszer kell a mintát lerajzolnunk az előre kivágott alaplapjainkra, ezek után már csak színeznünk kell. Minden alapon más, más részt színezzünk ki, hogy jól látható legyen, hogy milyen részekre lehet felbontani az adott növényt. Ha van otthon, lamináló gépünk érdemes a kész kártyáinkat laminálnunk, hogy tartósabb legyen a játékunk. Természetesen ezt elhagyhatjátok, hiszen a játék e nélkül is használható és élvezetes.

 

Játék menete/tapasztalatok

A játék menete igen egyszerű valójában sorba kell állítanunk a növényünket a felépülő részek alapján, a fa esetében a gyökérzettel indulunk, és a lombkoronánál zárul a sor. A lényeg, hogy a gyerkőcök megszerezzék azon tudást miszerint egyes növények több részből állnak össze és alkotnak teljes egészet. Ez fontos alaptudásukat bővítheti, aminek később nagy hasznát vehetik majd. Azt tapasztaljuk, hogy sok időre leköti a játék a gyerkőcök figyelmét, hiszen sok esetben még nem találkoztak ilyen bontással, nem beszélgettek egyes növények részeiről, számukra is, mint a felnőttek számára is, minden új tudás izgalmas felfedezés is egyben. Nagyobb már olvasni tudó gyerekeknél a játékot könnyedén tovább bővíthetjük szókártyákkal ahol már meg is nevezzük az adott részeket. A kártyák helyes sorrendezése után párosíthatóak a szókártyákkal is. Az így megszerzett tudás egész biztosan mélyebben rögzül majd, mivel egyszerre több érzékszerv bevonásával játékos folyamatokon keresztül ismertetjük meg az új információkat a gyerekekkel. Ezt a logikát érdemes iskoláskorú gyerkőcöknél is bevetni tanulássegítésnél. Saját tapasztalatom szerint nagyon megkönnyíti a tanulási folyamatokat és nem is tűnik olyan nagy feladatnak így egy adott tanagyag rész feldolgozása.

Az alap játékunkat leginkább egyszemélyes játéknak ajánlanám, mivel egyéni döntéseken múlik a jó sorrend kialakítása. Sokan nem feltétlenül az első kártya megtalálásával kezdenek, mégis jó végső sorrendet tudnak kialakítani, hiszen felismerik, hogyan épülnek egymásra az egyes részek és mi alapján kapcsolódnak. Ezen játéknál érdemes nekünk is jelen lennünk, a játékfolyamat elején beszélgetnünk a gyerkőcökkel a növényekről, azok felépítéséről, növekedésükről, hogy legyen már előzetes ismeretük a játék megkezdése előtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kolyokhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr4715711232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása