Formák, színek, méretek
Hogy mi a szabály? Játszd, ahogy szeretnéd

og3a3537.JPG

og3a3517.JPG

Hogy mi a szabály? Játszd, ahogy szeretnéd

 

 

Ahogy ígértem is, találkozhattok nem általunk készített játékokkal is. A következő csodás darab e játékok sorát erősíti. Biztos voltam benne, hogy ez szerepelni fog ezen játékok között, bár már akkor is elgondolkodtam rajta, hogyan is fogom tudni leírni a játék működését, hiszen egy nagyon összetett darabról van só, de neki ugrok és megpróbálom.

Elsőként had dicsérjem kicsit a kivitelezést, csodás színei vannak a játéknak, már ránézi is öröm. Remélem, a képek is visszaadják, gyönyörű élénk színvilágot használtak a készítők. Természetesen fa játékról van szó. Amikor bekerült a bemutatásra méltó játékok közé nem csak az okozott problémát, hogyan mondom el a játékfolyamatot már azon is sokat gondolkodtam, hogy minek is nevezzem, formaazonosítónak, színazonosítónak, kisebb nagyobb kombinációt gyakorló játéknak. Nem igazán sikerült kompromisszumot kötnöm saját magammal. Minden felsorolt játékfajta megtalálható a játékban, konstruáló játék, de közben mégse. A lényeg, hogy annyi képen lehet játszani, hogy azt hiszem ez a csodálatos benne. Lehetőséget ad arra, hogy egyszerre több szabályszerűséget is megfigyelhessenek a gyerekek a használata közben. Egy fa alapba már a talpazatokat is, amikbe később a formák kerülnek, majd a gyerekek tudják beilleszteni. Ez az a pont, amikor valójában tudjuk befolyásolni, hogy milyen szabályszerűség követését tartjuk fontosnak. Ezekhez az alapokhoz tudjuk utána párosítani a színeket és a formákat, az alakzatok, amikkel dolgozunk három különböző magasságúak így magasság szerint is sorrendezhetünk. Megtalálható a háromszög a nyolcszög és a négyzet is. tehát olyan formák, amik jól megkülönböztethetőek egymástól. Ha a játék eredeti kiindulási pontját vesszük alapul, akkor elsőként az talapzatokat helyezzük be, ahol a színazonosság segít a megfelelő hely kiválasztásában. Itt adhatunk instrukciókat a gyerkőcöknek. Törekedjünk arra, hogy ezt minél egyszerűbben tegyük meg. (Rakd egy sorba az azonos színű alapokat) Nem baj, ha a méretek itt még nem stimmelnek, persze lesz olyan manó is, aki már ezt is automatikusan így helyezi be, ha nem, ez a következő lépés. Az alapok méret szerinti összerendezése. Ezek után pedig a talapzatokba beillő formák behelyezése következik.

Én azt tapasztalom, hogy elsőként érdemes a játékot közösen együtt darabjaira szétszedni és megmutatni a gyerekeknek, hogy hogyan szeretnénk, hogy visszapakolják az egyes részeket így nem csak emlékezetből kell majd boldogulniuk, hanem megfigyelhetik z általunk megmutatott sorrendet is. Mint minden játéknál, nekem vesszőparipám szokott lenni, így hát itt is az, hogy néha hagyjuk a gyerkőcöket szabadon használni ezeket a fejlesztő eszközöket, ne adjunk semmilyen instrukciót, had találjanak ki saját szabályokat, vagy csak használják éppen kedvük szerint, hiszen később bármikor használhatjuk majd szabályok mentén, de ne zárjuk ki azt a lehetőséget, hogy kedvük szerint egyszerűen csak élvezzék a tevékenységet. Ez által legközelebb is jókedvvel nyúlnak majd a játékhoz. Ha kifejezetten fejlesztési céllal használjuk a játékot, osszuk fel a vezetett és a szabad játékidőt, hogy mindenki elégedett legyen. Remélem nektek is annyira megtetszik majd ez az elnevezhetetlen játék, mint nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://kolyokhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr2015906050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása